Friday, March 25, 2016

KELUARGA ISKANDAR - NO CONTINUITY

Keluarga Iskandar
KELUARGA ISKANDAR



Bagi yang kaki drama macam aku ni confirm pernah layan drama KELUARGA ISKANDAR kan? Drama bersiri popular bertemakan keluarga ini ada musim 1 dan 2. Iskandar tu adalah nama kepada suami Mak Jah. Meriah taw watak-watak dalam cerita ni. Daripada watak Mak Jah yang witty kadang kala, anak anaknya  , sampai laaa ke cucu-cucu dia yang keletah mencuit hati gitu.. By the way, siapa yang nak tengok Susan Lankester buat comeback, dalam drama ni la.. as Kay / Kamariah.


Drama ni rasanya satu satunya drama di Malaysia yang berkonsepkan "breaking the fourth wall" .Alaa.. bahasa mudahnya skrip dan lontaran dialog yang "straight to the point". Apa yang diaorang lakonkan tu memang realiti kehidupan keluarga sebenar yang ada macam-macam peel atau perangai . Kadang-
kadang tu memang boleh relate la dengan kehidupan kita sendiri. Contohnya plot dalam drama ni, Mak yang berjauh hati dengan anak, kehidupan orang berkahwin yang duduk rumah sekali dengan mertua. Menantu bukan pilihan..Bomoh dan jodoh la..Perihal kenduri kahwin.. adik beradik yang kepoci.. Anak yang kena gantung pengajian la.. Hatta anak gadis baru nak kenal "datang bulan" pun ditunjukkan.. Macam2 la.. combine dalam drama yang sangat best..


Semalam dok scroll timeline fb , terhenti sat mata tengok apa yang di"post" ni.


Keluarga Iskandar tiada musim ketiga


Huwaaaaaa...Maknanya memang tak dapat la nak tengok kesudahan hubungan Alan dengan Huzairah. Persoalan adakah Abang Long akan propose Huzairah pun tergantung camtu je (ending musim 2) . Nak juga tengok siapa pemeran watak Uda kalau ada musim ke3 ni. Hmmm.. Kecewa la dengan ASTROK ni..


:: Photo courtesy of Facebook Keluarga Iskandar

No comments:

Post a Comment